Princess S serisinin gözde modeli yeni 78, sürat ve eğlenceyi odak noktasında bulunduruyor. Chris Caswell, arkanıza yaslanıp sürüşün tadını çıkarmanızı tavsiye ediyor.
Yeni Princess Yachts S78’i, salonun ön köşesinde bulunan dümen koltuklarından daha havalı hiçbir şey gösteremez. Bunlar, tasarımcının endişelendiği gibi kişilerin görüşünü engelleyecek ciddi öğeler değil; aksine bir süper otomobilde görülmesi daha muhtemel olan bütünlük içerisindeki güçlü siyah bölümler. Bu koltuklar, McLaren başkanlığından sonra şirkete katılan yeni idari yönetici Antony Sheriff başkanlığındaki Princess’in lider özellikleri ile mükemmel bir uyum içerisinde.
Vücudunuzu adeta Savile Row marka bir takım gibi sarıyor. Koltuk başlıklı yüksek arka kısmıyla Formula 1 tipi yan destekli bu koltuklar, kaliteli deriyi huzurlarınıza sunuyor ve parmaklarınız da el işi dikişlerin küçük sırtlarını keşfetmenin keyfine varıyor. Peki, salondaki devasa ön camdan görüşü engelliyorlar mı? Kesinlikle. Bu bir şey değiştirir mi? Kesinlikle hayır; çünkü bu rahat koltuklar, sahibinin/ kaptanının kendi alanı konumunda, salonda ise ayrı bir biçimde hayat devam ediyor. Bunlar gerçekten de en iyi koltuklar.
S78’in başlangıç noktası olan Bernard Olesinski’nin denize dayanıklı tekne gövdesi, size bunun yıpranmış bir motorlu yat gövdesinin yeniden yapılandırılması olduğu izlenimini verebilir; fakat neredeyse kırk yıldır bir Princess tasarımcısı olan Olesinski’nin efsanevi Cowes-Torquay sürat teknesi yarışındaki rakipler de dahil olmak üzere portföyünde birkaç yarış teknesinden daha fazlasının bulunduğunu da unutmamalısınız. Yıllarca Jaguar XK-E kullanmış biri olarak Olesinski, performansın ne anlama geldiğini çok iyi biliyor.
“S78, daha fazla kaldırma ve daha az sürtünme için optimize edilmiş; düşük kayma hızlarına ve daha yüksek verime yer veren ve yine de gözleri yaşartacak 39 knot’lık hızı koruyan Olesinski tarzı alçak gövdeden oluşuyor,” diye açıklıyor Olesinski’nin baş tasarımcısı Jonathan Cantrell. Bazılarınız “göz yaşartıcı” ve “39 knot” sözcükleri aynı cümlede kullanmada sıkıntı yaşayabilir belki; ancak unutmayın ki suyun üzerinde 50 tonluk deri, kereste ve tamamen lüks öğeler taşıyorsunuz.
Tabii “lüks” ve “eğlence” sözcükleri de nadiren bir arada kullanılır; fakat bu gerçekten de eğlenceli bir yat: 90o HP gücündeki MAN motorlarla yaklaşık 40 knot hızda (2. Dünya Savaşı PT tekneleriyle hemen hemen aynı hızda) su yüzeyinde beyaz çizgiler bırakırken, kanepede yayılmış büyük ekran televizyondaki en yeni heyecan dolu programları izlerken ve elbette ana kamaranın büyük pencerelerinden dışarı bakmak için uyandığınızda da oldukça eğlenceli… Neredeki manzaraya bakmak için olsun? Saint-Tropez mi? Nantucket mi? St Barths mı? Hepsi S78 için son derece mantıklı ortamlar.
Princess S78’i keşfetmeye başlamanın en iyi yolu, biraz uzaklaşıp çizgilerine odaklanmak: bu tam anlamıyla sportif bir yat; isminin başındaki S’den de anlaşıldığı üzere. Ön cam korumasının konforunda çok sayıda kişiyi oturtabilecek bir üst güverteye sahip; ancak teknenin profili öyle ince ki bunun farkına varmanız neredeyse imkansız.
Tasarım stüdyosunun direktörü ve aynı zamanda Bernard’ın oğlu olan Justin Olesinski, durumu onaylıyor. “S78 ile hedefimiz; her bir alanını S Sınıfı DNA ile dikkatlice donatarak uygun bir amiral gemisi oluşturmak için açıkça tanımlanmış S Sınıfı model yelpazesini genişletmekti” diyor. “Özünde S Serisi, V Sınıf bir modelin [sportif kruvazör] güçlü ve heyecan verici özelliklerini bir üst güverte desteğiyle birleştiriyor.”
S78; firmanın yeniden doğuşunun bir simgesi olarak son üç yıl içinde piyasaya sürülen Princess S Serisi modellerini (S60, S65 ve S72) takip ediyor. Diğer modeller gibi o da üst güvertesiyle sportif bir görünüme sahip. Aynı zamanda ışık ve temiz hava gelmesini sağlayan açık tavanlı geniş salon konseptini de olduğu gibi koruyor.
Tekneye bindiğinizde, teknenin üzerinizde yarattığı ilk etkiden ötürü çok şaşıracaksınız. Travers platformundan kıç güvertesine uzanan standart ikiz merdivenin yerine, merkezde tek bir merdiven var. Tekneyi en son kimin kullandığına bağlı olarak, kıç tarafındaki güvertede sofa ve masalar farklı şekilde düzenlenebilir. Bu konuya birazdan detaylı şekilde döneceğiz.
Tekli merdiven, kıç bölümünde fazladan alan yaratıyor; böylece bu boşluğa bir adet Williams Jet Yardımcı Bot (beş kişilik; 77km/s) ve sancak tarafına ikiz yataklı duşlu ve tuvaletli eksiksiz bir mürettebat kamarası sığabiliyor. Teknede mürettebat bulundurmayacaksanız, bu bölüm çocuklar için de kullanılabilir.
Bunun yanı sıra kıç güvertesi, adeta Transformers filminden fırlamış bir görünüme sahip. İki güneşlenme minderinin hemen ardında, liman tarafındaki geniş yemek odası ve sancak tarafındaki L şekilli sofalar; kusursuz kereste güverteyi lekelememek için nazikçe kaydırılabilir ve sandalye ve sofaların yerini değiştirip eğlence veya yemek ihtiyaçlarınıza uygun olarak türlü şekillerde tutturulabilir ve düzenlenebilir.
Bu şekil değiştirme kabiliyeti, kokteyl saatine veya akşam yemeğine uyacak biçimde içe veya dışa doğru hareket ettirilebilen ve L şeklindeki sofanın yanında bulunan masa için de aynen geçerli. Karşı tarafta yer alan U şeklindeki geniş sofa ne yazık ki bu tür bir özelliğe sahip değil; ama oldukça güzel ve rahat. 5,50 m genişliğinde ve 1,20 m yüksekliğindeki büyük boy pencereler, ferah manzaralar sunuyor.
Justin Olesinski diyor ki: “Konveks yan cam, çok yönlü yüzeyler ve cesur grafik detaylar; yüksek performanslı spor aktiviteleri, göz alıcı bir sosyal yaşam ve aile üyeleri ve arkadaşlarla keyifli anlar yaşamak isteyen kişilere hitap edecek şekilde açık ve kapalı mekân olarak ayarlanabilen alanları ile ihtiyaçlarınızı karşılamak için tasarlandı.”
Avrupalı şefler ve mutfakları, genellikle konukların görüş alanı dışında yer alır; fakat Princess, neredeyse görünürden kaybolan sürgülü kapılardan içeri girilen bir barın arkasına gizlenmiş olan S78 mutfağını salonda tamamen görüşe açıyor. Kuzinedeki kıç bölümü pencereleri menteşelenerek kıç güvertesini çevreleyen bir büfe veya içki barı oluşturuyor. Tabii şefin yemeğinizi yoğun çalışmalarla hazırlayışını izlemek istemiyorsanız koyu renkli pencereler sayesinde kuzineyi görüş alanınızdan çıkarabiliyorsunuz.
“Teknede eğlenmeyi sevenlere hitap ediyoruz” diyor Sheriff. “Bir marka olarak Princess, belli bir oranda gösterişten uzaklık sunuyor – ki bu iyi bir şey; fazla göze çarpan müşteriler peşinde koşmuyoruz. Güzel bir teknede olması gereken cazibeyi geri getirmeye uğraşıyoruz.” Tabii bu ölçülü cazibenin hiçbir bölümü konaklama açısından geçerli değil; kimse kısa çöpü çeken kişi konumunda olmuyor yani. S78’deki herkes, içinde özel banyosu ve gerçek boyutlara uygun duşu bulunan yeterince büyük bir kamaraya sahip oluyor. Bu eşitliği bozan tek şey; ana kamaranın dümenin karşısında yer alan merdivenler sayesinde kendine özel bir girişinin bulunması ve duşunun da iki kişilik olması.
Bu, standart bir kamara; ortada büyük bir yatak, bir kenarda aşk koltuğu, karşıda çalışma bölümü ve ayrıca giyinme alanına sahip yeterince büyük bir gömme dolap var. Tüm bunlar, geniş yan pencerelerden egzotik limanların görülmesine olanak tanıyacak biçimde teknenin genişliğince yayılıyor.
Birçok tekne üretici firma, kaliteleri hakkında övünür durur; ancak Princess, her şeyi icraata döküyor. Plymouth’ta bulunan Princess şirketi, taşeronlara güvenmek yerine S78 parçalarının çoğunu kendisi yapıyor. Yakıt ve su tanklarından kablo donanımı ve koç boynuzlarına dek birçok parça, firmanın kendisi tarafından üretiliyor. Bu durumun aynısı, sıcak tutan ve çok sert bir malzeme olan rovere meşe ile tamamlanan iç tasarım için de geçerli ve doğramacılığı da süper yat kalitesinde. Kıç güvertesindeki Transformers tarzı oturma bölümünü hareket ettirdiğinizde iki şey fark ediyorsunuz: hem oldukça hafif hem de bir o kadar sağlam. Ayrıca, ince marangoz işçiliğine dokunduğunuz anda ipeksi bir pürüzsüzlük hissedeceksiniz.
Üst güverte, fikir ayrılığı yaratan bir özelliktir; çünkü Akdeniz’deki tekne sahipleri onları genellikle çok fazla önemsemezken, Kuzey Amerikalılar ise resmen teknenin bu bölümünde yaşarlar. Her iki durumda da S78, neredeyse görünmez fakat son derece konforlu üst güvertesi ile herkesi tatmin etmeyi başarıyor. Değişken boyutlardaki üç L şeklinde kanepe, alt dümenden bir miktar hafifletilen fakat asla daha az konforlu olmayan; belki de sadece bir Aston Martin’den uyarlanan ikiz dümen koltuklarını çevreliyor.
Şayet çıldırtıcı kalabalıktan uzaklaşıp romanınızı bitirmek istiyorsanız, ön güverte tam sizlik. İlerlediğinizde geniş kamara camlarının engelsiz bir görünüme sahip olmasını sağlamak için dalgakıranın nasıl ortadan kaldırılabildiğini göreceksiniz. Biraz daha ileride, kitap okuyabilmeniz için sırtlıklı bir güneşlenme minderi veya kavisli bir sofa seçeneğiniz de bulunuyor. Ne tarafa giderseniz gidin, ses kalitesi harika. “Tasarım sürecinin başında S78’e akustik olarak tasarlanan Naim ses sistemi ile gurur duyuyoruz” diyor Princess pazarlama müdürü Kiran Haslam. “Tüm yeni Princess modelleri, standart olarak Naim özelliğine sahip – çıtayı yükseltmemizin bir başka yolu da bu; çünkü Naim setinde güçlü, net ve ayrıntılı bir ses kalitesi için hepsi tek bir tuşa dokunarak senkronize edilen dokuz bağımsız ses bölgesi bulunuyor.”
Princess S78’in gücü, devasa bir MAN V12 I900 HP dizel motor çiftinden geliyor. Bu sayede 39 knot hızla ilerler, gitmek istediğiniz yere telaşsız bir biçimde ulaşırsınız. Şaşırtıcı bir şekilde bunlar, tutumlu bir görünüme de sahip: I800 rpm’ye geri dönebilir, 25 knot hızla gezinebilir ve saatte 375 litreden az yakıt kullanabilirsiniz.
Teknik uzmanlara göre bunlar, üretilen en güçlü MAN motorları ve 30 metreden uzun yatlar için özel olarak tasarlanmış; ancak Princess, motor dairesi alanından ödün vermeden onları içerisine sığdırmayı başarıyor. I,900 HP ve geniş bir hız aralığında sağlam bir güç eğrisiyle bu modelde kendinizi daha küçük yatları yarışta geçerken (ve utandırırken) bulabilirsiniz. Ancak Princess S78’i deneyimlemenin en iyi yolu, durmadan etrafı karıştırmak değil; yumuşacık dümen koltuklarına yerleşmek, adeta bir uzay mekiği görünümlü kumanda paneliyle yüzleşmek ve gaz pedalını kavramaktır. Bu, eğlence için inşa edilmiş bir yat.
Fotoğraflar: Quin Bisset
Comments are closed